tag:blogger.com,1999:blog-4071102985441432496.post3534903692562683896..comments2024-03-23T07:39:21.175-07:00Comments on U Pergilla: Matematika "jen pro bílé"?Pergillhttp://www.blogger.com/profile/14216270564861492014noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-4071102985441432496.post-71104086015348349642018-02-28T00:05:01.577-08:002018-02-28T00:05:01.577-08:00Nerad soudím lidi podle vzhledu, protože čas od ča...Nerad soudím lidi podle vzhledu, protože čas od času se přihodí, že prvotní, jindy většinou docela spolehlivý odhad, je v příkrém rozporu se skutečností, která se zjistí během hovoru, nebo korespondence. Tady to proběhlo jinak. Přečetl jsem si její článek, došel k závěru, že to je ne zrovna inteligentní, genderasistická a možná i v dalších naprosto zbytných a zbytečných pseudovědních oborech zaangažovaná arogantní čúza a nalezené fotografie naprosto odpovídají tomu, co jsem si o ní pomyslel podle přečteného vědeckého „veledíla“. Ona a jí podobní se mohou prosadit a uživit proto, že dnešní ekonomický výkon to prostě a jednoduše umož ňuje, určitá skupina bohatých a vlivných tlačí na to aby to tak bylo a zároveň s tím nemá zbytek populace dost chuti a energie s takto zarputilými debily a idioty neustále hádat a přetahovat. Je to emočně, časově a energeticky náročné. Nicméně začíná být kriticky zapotřebí „odstavit je od válu“, tedy zbavit je jakýchkoliv rozhodovacích pravomocí, ekonomického a hlavně výchovného vlivu, jinak to hrozí koncem civilisace tak, jak jí známe a propadem kamsi zpět do starověku a otrokářských dob. drak-prazskyhttps://www.blogger.com/profile/18009066391541159495noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4071102985441432496.post-90411247499190451772018-02-27T15:39:13.084-08:002018-02-27T15:39:13.084-08:00Máte pravdu, že je zapotřebí udělat něco, co by vý...Máte pravdu, že je zapotřebí udělat něco, co by významně zlepšilo výsledky výuky matematiky na našich školách všech stupňů. A nejen matematiky, ale všech přírodních věd. Před časem jsem narazil na absolventku VŠ ekonomického směru, která zjevně nechápala trojčlenku. Tenkrát mi to málem vyrazilo dech. Chápaní trojčlenky je klíčové a bez něj podle mého názoru se v matematice nedá pokročit dál a nedostanete se dál ani ve fyzice či chemii. K čemu vlastně je vysokoškolák, který nechápe trojčlenku? Na dvě věci?drak-prazskyhttps://www.blogger.com/profile/18009066391541159495noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4071102985441432496.post-8716256639227905732018-02-26T15:55:43.926-08:002018-02-26T15:55:43.926-08:00No nevim, nevim... jako alternativu mame treba Hej...No nevim, nevim... jako alternativu mame treba Hejneho metodu a to je neco pri cem se decka vyblbnou a nauci se.... pojmy ktere nikdo jiny nezna, matematiku jako hlavolam kde se neco da uhodnout, neco nejak dobastlit a zbytek je cerna dira do ktery nikdo nevidi.<br /><br />To ani pro nenadane ve srovnani s klasickou matematikou (ktera pro nektere konci jen tou cernou dirou) neni zadna vyhra. A pro nadane je to katastrofa.<br /><br />Mozna by se melo ucit skoro stejne, jen mene uciva na hodinu. Ti nejmene nadani by na konci zakladky zvladli prvni stupen, ale za to dokonale. Kdyz nebudou tusit co je mnohoclen nebo odmocnina, taxe nic nedeje, hlavne aby meli chapali zaklady (slovni ulohy).<br /><br />Nejpis by to chtelo diferenciovat do vice nez dvou skupin (a to nemluvim o specialnich tridach pro nadane).maaartinushttps://www.blogger.com/profile/00411808646708588421noreply@blogger.com