- Jednoznačná nepravda. Islám je jen jeden. Muslim je ten, kdo věří, že Alláh je pravý bůh a Mohamed je opravdový prorok. Pokud tomu někdo věří, je naprosto nekompatibilní s naší civilizací. A v Česku je navíc nekompatibilní s ateisticko - něcistickou majoritou. Kdo tomu nevěří, není muslim (a tudíž jeho kompatibilita nebo nekompatibilita s naší civilizací má nulovou relevanci k problému kompatibility nebo nekompatibility islámu s ní).
- Jedna z nejvyšších islámských autorit, káhirská univerzita Al Azhar, jednoznačně konstatovala, že islámský stát provozuje opravdový islám. Z tohoto důvodu také tento stát podporuje řada islámských režimů. K tomu Irsku: Tam došlo ke ztotožnění se národa s katolickou církví proto, že byla jedinou organizací, kterou britští okupanti v Irsku povolili (k něčemu podobnému došlo za podobného stavu národní poroby i v Polsku). V případě upalování čarodějnic a heretiků se jednalo o procesy organizované přímo církevními autoritami, hrozícími mj. klatbami a dalšími církevními tresty všem, kdo by vinu obžalovaných zpochybňovali, takže skutečně "neměly s křesťanstvím nic společného" - tedy asi jako ten islámský stát s islámem. Další věcí je, že křesťanství (a jeho podíl na světské moci) vytvořilo situaci, za níž se podobné procesy vůbec mohly konat.
- Problém je, že druhá a třetí generace islámských imigrantů se silně radikalizuje a stává se zdrojem celospolečenského rizika. To vnímají i rozumnější z muslimů, proto např. v té Francii má "xenofobka" Le Penová docela zajímavý islámský elektorát.
- To, že nejsou všichni imigranti muslimové, je známo, naopak, jsou to nemuslimové, kdo jsou nástupem islamistů (včetně "umírněných") ohroženi nejvíce a antiislamistické strany opakovaně žádaly, aby právě tito lidé dostávali pomoc přednostně či výlučně. O "umírněnosti" některých muslimů viz bod 1. Etická pravidla islámu jsou s křesťanstvím (o sekulárním uspořádání společnosti nemluvě) naprosto neslučitelná. Například panem Halíkem zmiňovaný fanatický odpor k alkoholu, projevující se i odmítáním používání desinfekce ve zdravotnických zařízeních, doprovázený bestiálními tresty podle šaríje, rozhodně není s naší civilizací slučitelný a není slučitelný ani s křesťanskou liturgickou praxí (konzumace vína během bohoslužby, vč. jeho výroby, skladování a přepravy).
- Respekt k "lidem knihy" platí jen v případě jejich podřízenosti islámu. Dodržování místních zvyklostí při malém počtu muslimů v zemi je anulováno naopak náboženskou pobídkou klást požadavky (a vynucovat si jejich plnění), jakmile je muslimů v zemi víc (cca od 5 procent v populaci nahoru). Šaríja jednoznačně platí i pro nemuslimy podřízené muslimům a judaistická halacha zcela jednoznačně definovala i povinnosti a (ne)práva nežidů, žijících v židovském státě. Pan Halík zde musí vědomě blábolit nepravdy, protože text Bible by znát měl zcela jistě (halacha) a jako odborník na vztahy mezi náboženstvími by měl znát i konkrétní situace s vynucováním šariatických příkazů a zákazů pro nemuslimy (pro příklady nemusíme chodit daleko, stačí státy s početnější islámskou komunitou na západ od bývalé "železné opony").
- Šaríju zavádějí muslimové všude tam, kde se dostanou k moci. Zaváděli ji všude na místech, která okupovali, je zaváděna (nebo už zavedena byla) i v neislámských oblastech zemí, kde vládnou muslimové (např. Indonésie). Pokud se u nás muslimové namnoží nebo se k nám přistěhují v dostatečném počtu, budou se ji snažit zavést také, jak se to děje v řadě západních zemí EU.
- "Extrémistický" výklad šaríje existuje všude tam, kde jsou muslimové u moci. Opět je nutno konstatovat, co bylo řečeno výše: Šaríju v její "extrémistické" (= reálné a nijak netlumené) podobě vyžadují i islámské komunity, žijící ve "starých" zemích EU a v řadě případů konkrétní zrůdnosti také prosadily. Islámské rituální vraždění (vraždy "odpadlíků" a vraždy "ze cti") je v zemích s vyšším procentem islámských imigrantů a jejich potomků zcela běžná věc, odhady pro západní země EU se pohybují kolem 1 případu islámské rituální vraždy denně.
- Vzhledem k tomu, že muslimové obecně podporují cíle islámských teroristů (a terorismus sám část z nich nikoli jen proto, že je na něj dle jejich mínění "ještě moc brzo"), že podporují (zpravidla přes 50 procent) nadřazenost šaríje nad občanskými zákony a sami se (80 procent i více) považují za "především muslimy a teprve druhotně za občany toho či onoho státu", tak těm radikálům pánové Konvička, Okamura, Zeman a spol. mnoho muslimů do náruče nahnat nemohou - oni už tam prakticky všichni jsou. Naopak, tlak na muslimy může vést k úspěšné sociální rehabilitaci těch, kdo chtějí od islámu odejít (případně tak již tajně učinili), a k odchodu nejhorších fanatiků, včetně konvertitů, ze státu.
- Výrok "bereme jen křesťany" je zcela pragmatický, protože ti jsou jednak nejvíce ohrožováni, jednak je největší pravděpodobnost jejich nekonfliktního spolužití s námi. Ateisté v ČR jsou s to najít s křesťany oboustranně přijatelný modus vivendi. Nalezení něčeho takového v případě muslimů je nemožné pro nulový průnik zájmů a potřeb muslimů a nemuslimů. Češi jsou vůči křesťanství tolerantní proto, že naprostá většina z křesťanů v Česku je s to se držet s touto svojí úchylkou či libůstkou mimo veřejný prostor. Negativně či "příšerně" jsou komentovány pouze ty aktivity křesťanů (a ty osobnosti), které tuto zásadu modu vivendi křesťanů a majoritní populace porušují.
- Obavy z islámu nemají s duchovní identitou nic společného. Respektive mají v tom, že ateisté a vyznavači islámem "netolerovaných" konfesí (což představuje duchovní či náboženskou identitu cce 70 - 80 procent české populace) jsou pod vládou muslimů určeni k vybití. Křesťané (a zejména duchovní, jako pan Halík) mohou v islámu přežívat, pokud se spojí s postavením někde mezi onucí a prostitutkou, což zřejmě části z nich vyhovuje.
pátek 30. října 2015
Halíkovo "desatero"
Věřící soudruh Halík vydal jskési "desatero argumentů ke strachu z islámu", kterým oponuje "xenofobním" náladám v populaci. Následně uvádím komentáře k jednotlivým jeho bodům:
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Otázkou je, má-li smysl se rétorikou "velebného pána" Halíka vůbec zabývat. Vypadá to, že počet jeho posluchačů je minimální. Na věřící, pokud jsem si všiml, vliv nemá žádný.
OdpovědětVymazatOn spíš souzní s jinou částí politického spektra: Je to takový "věřící pražskokavárník".
VymazatObávám se, že pan Halík asi ani jinak mluvit nemůže. Přecijenom příchod "uprchlíků" podpořil i papež František, takže to vlastně dostal příkazem. Mě osobně je smutno právě z toho, že papež toto obsazení evropy muslimi podporuje.
OdpovědětVymazatKřesťanství a islám mají stejný základ. Jakýkoli křesťanský fundamentalista proto musí skončit na stejné pozici, jako Mohamed
VymazatS Halíkem ani Františkem je škoda ztrácet čas, jsou to Quislingové a patří ke zdi.
OdpovědětVymazatJe to velmi ošklivě řečeno, ale kolaboranti s nepřítelem po vítězství zpravidla končí velice špatně. Ale nevidím důvod nad nimi plakat.
Vymazat