Vidkun Quisling byl šéfem norských nacistů. Aktivně se účastnil (tj. jím řízené ozbrojené sbory) invaze nacistického Německa do Norska (operace Weserübung) a přispěl k tomu, že jih Norska byl obsazen velmi rychle. Selhal pouze při snaze o zajetí královské rodiny, které se však podařilo uprchnout nejprve na sever země a poté do Anglie. Po nacistické invazi, až do jejich kapitulace, po níž byl zatčen, vedl v Norsku loutkovou vládu. Ještě v roce 1945 byl i popraven. Jeho jméno se už za války stalo synonymem pro kolaboranta s nacisty. Nás, příznivce SF a F, bude zcela jistě zajímat, že jeho jméno coby druhové označení použil jako první profesor J.R.R. Tolkien, a to už v roce 1939, zatímco britští novináři ho takto začali (není jasné, zda pod Tolkienovým vlivem nebo nezávisle) užívat až v následujícím roce.
Emanuel Moravec byl legionář, uznávaný vojenský teoretik. V pohnutých dnech Mnichova byl členem Výboru na obranu republiky a byl jedním z mála (a jediným z vojáků), kdo se stavěl velmi rezolutně proti přijetí mnichovského diktátu. Po obsazení trosek republiky začal spolupracovat s Němci v naději, že tímto způsobem se mu podaří zachránit národ v nejhorších časech. Po vypuknutí Pražského povstání spáchal sebevraždu.
Rozdíl je tedy jasný: Qusling spolupracoval s nacisty od samého počátku a rozhodně od doby, kdy jeho vlast ještě nebyla obsazena nacisty, a současně udělal vše, co bylo v jeho silách, aby obsazena byla. Moravec naopak udělal vše pro to, aby jeho vlast obsazena nacisty nebyla, dokonce za cenu ostré hádky se samotným presidentem, která ukončila jeho vojenskou kariéru. S nacisty začal spolupracovat v situaci, kdy vlast byla jimi beznadějně obsazena a bývalí spojenci (a pozdější mnichované) dostávali od jejich armády ty nejtvrdší výprasky. Svůj program navíc koncipoval jako snahu zajistit alespoň holé přežití národa (což byla věc, s níž si "árijští" Norové nemuseli moc dělat starosti).
A ke komu se toto označení má vztahovat?
Z předchozích postů je asi jasné, že k českým spolupracovníkům s islamisty. Ti se netají s tím, že by rádi naši vlast přeměnili v islámský stát. Zatím nás muslimové neokupují, dosud se nepouštějí do třídění příslušníků našeho národa na "rasově nevhodné", určené k vybití, a "rasově vhodné", určené ke zotročení atd., jako Němci za protektorátu. Nikdo v této době není nucen s islamisty spolupracovat pod hrozbou existenční nebo fyzické likvidace. Z této a dalších analogií plyne, že naši islamizátoři nejsou "moravcové", ale "quislingové".A co konvertité?
Jistěže by se jako první analogie mohli nabídnout ti, kdo se za protektorátu "dali k Němcům". I já tuto analogii párkrát použil. Po trošce přemýšlení a rozebírání však vyplyne podobný rozdíl jako výš: Většina těch, kdo to za protektorátu udělali, tak učinila pod existenčním tlakem (pokud ne přímo hrozbou) vůči své osobě nebo rodině. Osoby ze smíšených manželství tak učinily i proto, aby nekomplikovaly život (a "kádrový profil") partnerovi. Případně si ten vztah vůbec udržely.V současnosti u nás ovšem zase pořád ještě chybí onen islámský analog imperativně represívního nacistického státu a jeho aparátu, který k takovému činu dotyčné nešťastníky dotlačil. Takže uvedené chování zase tenduje do blízkosti toho Quislinga, který s nacisty spolupracoval v době, kdy byl občanem demokratického státu s dobrou nadějí na úspěšnou obranu před útokem nacistů. Tedy k něčemu v principu horšímu než valná část těch, co se "dali k Němcům".
Žádné komentáře:
Okomentovat