Šířeji chápaní humanoidé
Je pochopitelné, že takto široce chápaní humanoidé (viz předchozí díl) mohou mít řadu od nás odlišných vlastností. Například:
1. Mohou mít i více pohlaví než dvě. Zárodečná buňka by vznikla splynutím tří pohlavních. Nemám představu zcela odlišných tří pohlaví, jako spíše situace, kdy se jedinec produkující potomstvo musí opakovaně pářit a do jeho makrogamety, tvořící většinu hmoty budoucí zárodečné buňky, musejí proniknout postupně dvě mikrogamety (popř. může být zajištěno, že budou od různých jedinců). Jako pravděpodobnější než existence tří odlišných pohlaví se mi zdá existence tří vývojových stádií.
2. Nelze vyloučit ani kulturu neotenní, jejíž jedinci se páří v larválním stádiu a poté, co dorostou v dospělce, jsou již zcela zbaveni sexuality.
3. Nelze vyloučit i biologickou dominanci jednoho pohlaví s tím, že jedinci druhého by vytvářeli společenství.
Všechny takové alternativy by pochopitelně znamenaly značné ovlivnění jejich sociální struktury a mohly by vést k mnoha nedorozuměním a překvapením na obou stranách. Proto upozorňuji na to, že v kontaktu by vedle technologů a sociologů museli mít svou nezastupitelnou roli biologové, kteří by např. hodnotili to, zda sociology navrhovaná opatření nejsou zcela scestná a neodporují biologické přirozenosti druhé strany kontaktu. V této souvislosti mě trochu děsí skutečnost, že veškeré scénáře kontaktu byly pojaty do značné míry technokraticko-sociologicko-vojensky bez pokusu o vyhodnocení biologické stránky problému.
Pokud se týká filozofů, lze se setkat i s takovým názorem, jako: "silnější sežere slabšího, to je přirozené", popřípadě "pokud jsme tímto slabším my, měli bychom sami uvědoměle uhnout z cesty".
To je pochopitelně nesmysl, protože teprve střet a jeho výsledek jsou tím, co přinese rozhodnutí, kdo je silnější a kdo slabší. Navíc, naše šance narostou pouze v případě, pokud se dokážeme alespoň dočasně chovat poměrně jednotně a jednotně invazi vzdorovat.
K tomu si dovoluji připojit další scénář, který je velice znepokojivý:
Scénář infiltrace:
Infiltrace znamená, že se invadující civilizace dostane do struktur, především řídících, invadovaného. Naruší tyto struktury tak, aby efektivita obranných akcí byla co nejnižší, popř. k žádným nedošlo.
Může jít jistě o maskované mimozemšťany, byť zprofanované "Muži v černém".
Může ale jít jen o "napíchnutí" komunikací, ovlivnění vybraných jedinců apod. Dovedu si představit např. mimozemské webové stránky, důvtipně rozmístěné na netu. Je tam taková anarchie, že by se na to skutečně nemuselo přijít.
Co infiltrace znamená, jaké jsou její cíle?
Na rozdíl od "špionomanie", pěstované v létech studené války na obou stranách, nepřiznávám přílišnou efektivitu diverzantům, špionům, zrádcům a podobné čeládce. Vycházím z hlavního hesla zdravotní výchovy a dovolím si je vzápětí parafrázovat. Tedy: Účelem zdravotní výchovy není, aby se člověk choval zdravě s pocitem překonávání sama sebe. Člověk ve svém životě dělá každodenně desítky rozhodnutí, kdy se mu nabízejí "zdravější" a "méně zdravá/é" alternativa/y. A cílem správně provedené zdravotní výchovy je, aby se pro tu zdravější rozhodoval zcela mimovolně, bez jakéhokoli pocitu obětování se.
Tedy účelem správně provedené infiltrace je, aby každý člověk (vybraní jedinci/skupiny) se v případě invaze zcela mimovolně rozhodl pro tu méně efektivní a pro účinnou obranu horší variantu. Aby tak učinil v hlubokém přesvědčení, že dělá to nejlepší co se dělat dá a aby byl pln hlubokého mravního rozhořčení vůči těm, kteří mu budou říkat něco jiného.
Jestliže se na tento scénář podíváme a porovnáme ho s naší obecnou realitou Země, konce 20. století, nemůžeme nepostřehnout některé znepokojivé rysy, jakoby napovídající scénář ne zcela dokonale prováděné infiltrace:
- budou ochotni náboženští fundamentalisté podřídit se nějakému "celoplanetárnímu", "všelidskému" velení, nebo se naopak spojí s kýmkoli (včetně nelidí) k likvidaci jinověrců či "odpadlíků"?
- nejsou některé sekty, končící hromadnými (sebe)vraždami, testy, zda lze jít v infiltraci až za limity elementárních lidských pudů?
- humbuk kolem UFO, únosů a spol.: V době slavné inscenace Války světů provedené Orsonem Wellesem byli lidé ochotni v invazi uvěřit. Reagovali sice neracionální panikou a útěkem, avšak je jasné, že i průměrně zdatný štáb by v případě skutečné invaze brzy zjednal pořádek a aktivity občanů propojil do plus mínus efektivní obrany.
Dnes, i kdyby UFO přistálo v Praze na Václaváku, v Moskvě na Rudém náměstí nebo ve Washingtonu, D.C., před Bílým domem, by trvalo patrně hodně dlouho, než by se podařilo přesvědčit nejen občany, ale i zodpovědné a kompetentní činitele, že to není ani žert, ani akce nějakých pomatenců, ale skutečná invaze. Je nutno s politováním konstatovat, že v době mezi válkami sice lidstvo bylo slabší, nemělo řadu současných zbraní, ale bylo by, obávám se schopno vystupovat daleko jednotněji a efektivněji.
středa 16. dubna 2014
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Psychologický dopad invaze (infiltrace) je na tom celém myšlenkovém systému pro mne to nejzajímavější. Sice si nemyslím, že sekty páchající hromadné sebevraždy jsou pokusnými králíčky již léta infiltrované cizí entity - ale vyloučeno to není, už jenom proto, že už to napadlo hodně autorů SF.
OdpovědětVymazatA občas mívám sny o ET. Plné nepochopení "těch druhých". Např fabrika - automatická linka na porážení a porcování lidí. Něco jako automatická jatka na kuřata. Nefunkční, jen připravená.
Fuj... [;>(