neděle 25. září 2016

Zážitek s desítkami

Jdu takhle nic zlého netuše přednášet do jedné ze společných kampusových poslucháren. Protože mám presentaci (pdf vytovořené pomocí LaTeX beameru), zapnu počítač. Do předprázdnimnových týdnů tam byly Windows 7. Nic moc, ale dala se na tom najít v systému fleška a spustit z ní presentace. Vadilo mi a nich akorát to, jak šíleně dlouho nabíhají v porovnání s Linuxem Debianem, který mám na stole.
Nyní to nabíhalo snad ještě déle, a pak na mě vyskočilo cosi, co vypadalo jako podrbané Unity z Ubuntu. Nicméně, nejednalo se o tento systém, nýbrž na mě vycenily zuby "desítky".
Přiznám se, že najít na tom složku "tento počítač", abych se dostal k souborům na flešce, jsem nezvládl. Naštěstí šel spustit Adobe Reader a z jeho menu "otevřít soubor" jsem se k presentaci proklikal. Jakmile jsem měl tento program v celoobrazovkovém režimu, tak už se to chovalo více-méně standardně, jako předtím na těch sedmičkách.
Po presentaci ovšem nastal problém, jak to celé vypnout, když to nemá menu s touto položkou (jaké předchozí verze měly a mají v levém dolním rohu).
Sám ani nevín, kde jsem nakonec v nějakém subsubmenu vypínání objevil. Je umístěno natolik idiotsky a nelogicky, že je vyloučeno, abych si to zapamatoval.
Kolega se mi přiznal, že to u něj skončilo tím, že našel na webu Microsoftu jakýsi animovaný návod "jak se dostaneme k vypnutí desítek".
Já se přiznám k tomu, že kdyby mi po přestávce začínala někde jinde nějaká další výuka, tak by mi nezbylo nic jiného, než to vypnout "kolíbkou" vzadu na počítači nebo povytažením šňůry ze zásuvky.
Windows 10 se mi tedy předvedly jako totální shit a jsem rád, že doma, ani na stole v pracovně a v laboratoři, nic od Microsoftu, co by se mi mohlo "upgradovat" na desítky, nemám. Už tahle zkušenost mi stačila k poznání, že když jsem nadával na W98 a z WXP emigroval pro totální nespokojenost k Linuxu, tak to byly ještě zlaté systémy proti současné produkci Microsoftu.

3 komentáře:

  1. Zdeněk Žíkovecký26. září 2016 v 0:21

    Sdílím sice znechucení z neustálých "inovací", které přemisťují staré osvědčené funkce a ukrývají je na ta nejnepravděpodobnější místa, ale to je všeobecný jev a Win10 v tomto ohledu nijak nevybočují mimo všeobecný průměr. (Tlačítko "Vypnout" vidím v pravém dolním rohu menu. (Kromě toho svůj notebook většinou vůbec nevypínám, jen ho zaklapnu a on si usne. A na cizí počítače si nosím flešku s PortableApps.))
    Víc mě to překvapilo u GIMPu, kde nyní "Uložit" znamená export do .xcf a ukládání se provádí tlačítkem "Přepsat".
    U Firerefoxu jsem se dlouho divil, kam zmizelo menu, než jsem si náhodou všiml. že se objeví, když stisknu samotné Alt.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U toho GIMPu je to do jisté míry logické: xcf je jeho interní formát, který navíc zachovává historii změn a podobně, takže uložit (a průběžně ukládat) jako .xcf a na závěr exportovat do finálního formátu.
      U těch desítek to tlačítko nebylo na liště nikde.
      Ten Firefox je inovován dost idiotsky.

      Vymazat
  2. > Win10 v tomto ohledu nijak nevybočují mimo všeobecný průměr

    Rekl bych ze snah udelat lepsi software uz bylo hodne a ted se soutezivost ubira opacnym smerem. Na win-dosu jsem nedavno stravil asi pul hodky snahout zprovoznit skype. Naistalovat to slo, dalo mi to na vyber pouzit stavajici ucet nebo vytvoril novy; nefungovalo ani jedno. Na to ze jsem to predtim delal uz asi 10x (na Ubuntu a XP) je to dost sila.

    U GIMPu je to logicke, ale stejne me to s*. Ja jen trochu menil ikonky, tam potrebuju png a zadna historie me nezajima (na to mam git).

    Pred par mesici jsem presel z Ubuntu 10 na 16. Unity se da prezit, i kdyz je to zhorseni oproti predchozimu stavu. Horsi je ze vsechno, ale opravdu vsechno funguje hur nez driv. Pritom jsem nenasel jedinou vec co by se nejak zlepsila. To ze na desitce pomalu vsechno prestavalo fungovat, nepocitam, protoze namisto vymysleni novych kravin mohli nadale podporovat stary system.

    Asi zacnu verit na chemtrails, protoze lidi evidentne blbnou vic a vic. Vitaci i vyvojari.

    OdpovědětVymazat