neděle 8. ledna 2017

O černochovi na Lidlovské reklamě

Záplavu negativních emocí a negativních komentářů na různých webech způsobila reklama na oblečení s černým modelákem.

Reakce neomarxistů

Neomarxisté začali zuřivě ječet nad "rasismem" a "xenofobií" české společnosti a blekotali i o tom, jak Lidl vlastně "neuvědomělé občany" správně vychovává.

Realita

Modelák nebo modelka slouží k orientaci, zda mi předváděné oblečení bude slušet. Vzhledem k tomu, že ono "slušení" je závislé i na takových detailech, jako je barva vlasů nebo nalíčení, je vcelku jasné, že barva pleti je zde faktorem velmi důležitým. Informace, že příslušné oblečení sluší černému modelákovi, má pro normálního českého občana nulovou hodnotu.
Takže Lidl v reálu přinesl v lepším případě nulovou, v horším zavádějící informaci o inzerovaném zboží.

Reakce

Reakci obyvatel zcela jednoznačně akcentovala skutečnost, že je nejrůznějšími cestami zavalováno indoktrinačními bláboly. Včetně toho že antidemokratické bláboly šíří i "veřejnoprávní" instituce, jako jsou státní rozhlas a televize, které by z definice měly být na poli politiky neutrální. Realita je ovšem taková, že jsou občané nuceni platit prolhaná individua, šířící antidemokratické lži a propagandu, především neomarxistického střihu.
Protože události posledního roku (s akcentem na poslední měsíce) ukázaly jednoznačně lživost a šíření antidemokratických politických doktrín těmito institucemi a dalšími cestami i lidem, kteří tomu dříve nevěnovali pozornost, byla reakce na tuto ejakulaci neomarxistického hovadismu poměrně bouřlivá až alergická.

"Výchova"

Je mi líto, "výchova" nepatří do činností, které mají v demokratické společnosti dělat obchodníci nebo obchodní řetězce. Maximálně sem patří nějaké sofistifikovanější způsoby manipulace reklamou, ale to je něco jiného a jsou to věci, které by měl stát ze své moci spíše regulovat a omezovat, než aby je nějak podporoval.
Pochopitelně, v totalitách, jaký byl minulý režim nebo režim za nacistické okupace, mohou být i služby (včetně obchodu) zapojeny do indoktrinace obyvatelstva vládnoucí ideologií.
Z tohoto pohledu je třeba vidět i bláboly o "vychovávání populace" touto zhovadilou reklamou.
Ti, kdo blábolí o "výchově", případně "multikulturní výchově" obyvatelstva touto cestou, jsou zcela jednoznačně odpůrci demokracie a naopak stoupenci totality. Tímto blábolením se lidé tohoto druhu odkopali víc, než kdyby demonstrovali za zopakování "vítězného února" 1948 nebo 15. března 1939.

K reakci neomarxistů

Reakce neomarxistů ukazuje paradoxně to, že oni sami pociťují krizi v šíření svých bezcenných lží. Jejich hysterie je dána mimo jiné tím, jak lidé začali po brexistu i vítězství demokratických sil v USA zvedat hlavu a formovat se k odporu vůči antidemokratickému hovadství.
Reflektují i stále se zesilující polarizaci společnosti, která je pro ně silně nevýhodná, protože měli šanci jen tehdy, pokud by ve volbách připadl dostatek hlasů politicky nevýrazným středovým stranám, které nepůjdou s jejich ideologií a politickou praxi (v podstatě tototžnou s politikou EU) do nějakého zásadního konfliktu. Pokud se společnost opravdu razantně rozpadne na těch cca 20 procent stoupenců totality a demokratickou většinu, mohli by dostat ve volbách takový výprask, že by se z něj institucionálně nevzpamatovali. Protože v takovém případě by demokratické strany měly dost sil na vyčištění státní správy a dalších veřejných organizací od neomarxistické rakoviny a ty instituce, kde jsou neomarxisté zaháčkováni příliš pevně, buď zcela zrušit, nebo jim alespoň zrušit kompetence k zasahování do veřejné sféry.

Lidl prostě hrábl do neomarxistického exkrementu a ten nyní páchne.

9 komentářů:

  1. Na jednu stranu uznávám, že fakt, že tričko sedne černochovi, je mi jako bílému fakt k ničemu. Převládá-li na nějakém území populace bílé pleti, je svým způsobem pitomé předvádět to tričko na černém modelovi, z hlediska tržního jsou to vyhozené peníze. Ale jsou to prachy Lidlu a je jen jeho věcí, za jaké blbosti je vyhodí. Na druhou bych opravdu nerad někomu nakazoval nebo říkal, jakého modela si má najmout, když fotí reklamu na tričko. To je jeho věc. Za naprosto nemístné a debilní tedy považuji jak velkohubá prohlášení neomarxistických dementů o tom, že reklama s černým modelem někoho k něčemu má vést a vychovávat. Dotyční by se měli starat především sami o sebe, což většinou nezvládají a čím víc nezvládají ani sebe samotné, tím usilovněji otravují s jejich debilními nápady jiné. Chtějí-li mít soudruzi kolem sebe černo, mohou odjet do Afriky ne? Brání jim někdo?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem toho názoru, že struna trpělivosti lidí je přepjatá a takovéto reakce jsou první předzvěstí praskání.

      Vymazat
  2. 1) Neměli by se tedy zrušit třeba i figuríny (především tedy tmavých odstínů) v obchodech s oblečením? Ty podle Vašeho soudu taky nemají žádnou výpovědní hodnotu, jak to bude slušet "normálnímu Čechovi", ne? :) Jestli to ono nebude spiš tím, že buď hledáte jakoukoliv obranu těch reakcí a nebo máte jen nedostatečnou představivost.

    2) "výchova" jistě nepatří mezi poslání obchodníků, to máte pravdu. Ale taky to jistě není tak, že se tak nikdy neděje. Resp, že nemá byznys vliv na chování lidí. A jestli je "výchovou" bráno i to, že v Evropě 21. století existuji i černoši, tak je to dost smutné. Ostatně lidem může být jedno, co si jaký obchodník dá do reklamy (a naopak). Jestli si lidé hystericky stěžují a mají rasistický řeči, že používají v reklamě černého modela a nepřejí si to, tak se (viděno Vaší optikou) chovají "antidemokraticky" :)


    Nějaké dámy hrábly do xenofobního exkrementu a ten páchne už dlouho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ad figuríny - většinou jsou velmi abstraktní (alespoň to, co já znám z výkladů) a nepůsobí tak, jako živý člověk.

      ad "výchova" Českým autorům počítačové hry, zasazené do předhusitských Čech bylo z EU vrchnostensky vytýkáno, že je ta hra málo multikulturní, protože v ní není žádný černoch. IMHO bych docela rád věděl, zdy v té době nějaký černoch v Českém království zkutečně žil, odhaduji, že spíš ne (možná tu a tam prošel zemí černý otrok nějakého židovského nebo arabského obchodníka).
      Jak jsem odpověděl výš, jde o reakci na hovadství lidí, jako třeba kritikové té hry. Možná přestřelenou, ale naprosto logickou.

      Vymazat
  3. A teď nevim, jestli se odeslalo, co jsem psal

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezcenzuroval jsem vám nic, takže pokud příspěvek postrádáte, tak nějak neprošel.

      Vymazat
  4. Můžete dodat více informací k tomu "Českým autorům počítačové hry, zasazené do předhusitských Čech bylo z EU vrchnostensky vytýkáno, že je ta hra málo multikulturní, protože v ní není žádný černoch."?

    Já našel jen to, že si na to stěžoval jakysi blogger z Japonska. Díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už si to nepamatuji přesně, nedělám si printscreeny, ale určitě to nebyl nějaký osamělý bloger.
      Je docela možné, že to vymázli.

      Vymazat
    2. Chyba byla na mé straně, nemyslel jsem si, že byste snad něco cenzuroval. Jen špatný postup při komentování, nakonec v pořádku.

      Aha, takže žádný důkaz kromě Vaší paměti. To je v dnešní době takový prekérní problém, přitom by člověk čekal, že v době internetu se dá dohledat vše. Ale co není, tak jde dohledat blbě :) že by to nezaznamenal ani žádný proti-EU web je tuplem divné, ne? Ale možná to na příkaz pana Junckera smazali! A autory pověsili... achjo

      Vymazat